*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Monday, August 9, 2010

Untuk Seseorang yg bergelar Abg

Dedicated utk seorang senior yg bernama Abdussyakur

Apa yang tersemat di hati, xmampu nk luahkan dengan kata2 utk kamu mendengar..hopefully, u realize this note for you..salah seorang yg miza anggap sebagai abang yang banyak mengajarku tanpa aku sedari..

Ku tahu,pertemuan bersamamu sangat singkat sekali..segalanya bermula adalah kerana SRM,,SEKRETARIAT RAKAN MUDA..pertemuan pertama di bilik SRM, kamu masuk semasa meeting dengan muka yang poyo sekali..muke yang pernah miza benci masa program pertamaku bersama SRM iaitu Rakan Muda Wawasan Desa..Muke kamulah yang paling miza benci sekali pada mulanya kerana kamu pernah mambaling sijil program pada ketika itu..sebulan kemudian,aku menerima panggilan..

Abg Poyo : Hello, bole saya bercakap dengan Hamizah??
Miza : ye, miza ni..knp ye..
Abg poyo : anda terpilih menjadi salah seorang Sekretariat Rakan Muda..Apa program SRM yg pernah anda join??
Miza : ermmmm,,RMWD..
Abg poyo : 2 je??
Miza : ermmm,,aah..
Abg poyo : ok,xpe..jangan lupe dtg Agm pada_____(xingat tarikh)
Miza : erm,,insyaALLAH

dalam kekalutan, aku memegang jawatan sebagai JKM..namun,tawaran SRM aku terima jua..

Secara rasminya, aku menjadi SRM pada akhir 2008 hingga kini aku adalah seorang MT srm..banyak yg telah aku bljr selama aku bergelar SRM..aku juga adalah AJK biasa yg selalu menjadi harapan kerana ketika itu, aku dan raja sahajalah antara junior yg masih setia bersama SRM..bermula sebagai AJK publisiti,pengangkutan,protokol dan multimedia,pengarah Skuad Cinta Alam dan berbagai lg..

Sakur manawarkan aku utk menjadi pengarah program ke luar negara dan akhirnya program ini telahpun berjaya..kami telah ke jepun..namun, pelbagai cerita dan pengalaman yg aku dapat sepanjang mengendalikan program ini,,barulah aku tahu dimana tahap kemampuanku sebenarnya..barulah aku menyedari apa yg aku mampu buat dan segala kesalahanku..

Aku adalah kini..balajar utk menjadi matang hari demi hari..terkadang aku xsedar apa yanga aku buat ni betul atau tidak..sakur setia menanti utk berada di belakang aku tatkala aku kecewa, bergelutan dgn perasaan dan emosi,gembira dan sedih..aku akan mencari insan ini,,semakin hari,banyak yg aku dapat belajar ketika aku berada di atas..

To Abg Sakur
Thanks a lot for everything..I do remember you coz u are da 1st make me angry but the last, u make me happy..Banyak perkara yg Miza pikir selama ni I m in the right path but u antara da only person noticed bout it and menegurku dengan cara kamu sendiri.. banyak perkara yg dapat miza belajar dari kamu, bermulalah soal kerja2 sehinggalah soal hati dan perasaan kerana tatkala Miza tersungkur dalam soal hati dan perasaan, kamulah yg Miza cari tanpa kamu sedari..still remember ur word," Miza, u are woman,,not a childish,xsalah apa yg kamu rasa kerana u are woman.."..Miza xpastilah kamu ingat word ni atau x, tp I do remember it..xtaw knp mase 2 mst mencari kamu..Soal kerja terutamanya cara nk buat keputusan n cara nk menilai org,terutamanya semasa nk handle Jepun, I know who are my true friend,,org yg sama2 susah dengan Miza sepanjang masa walaupun Miza secretive dalam segala permasalahan..My mission masa 2, Miza nk bawak sume SRM yg Miza syngi ke Jepun walau camnepun,n akhirnya program ni berjaya terlaksana juga..Kamulah antara org yg percayakan kemampuan Miza..Pasni,kamu xtemankan Miza main buai lagi tatkala Miza sedih..erm..maaf salah dan silap selama ni,jika pernah sakitkan hati kamu dan segalanya..semoga kamu bahagia hingga akhir hayat..Erm,,sedih xdapat nk penuhi apa yg Miza pernah cuba nk buktikan pada kamu nt iaitu CPA 3.9..I cant,but Miza harap, kamu still akan datang dengan Kak Miza nt mase mu graduation time n Miza akan cuba buktikan sesuatu pada kamu nanti..Miza lembap,terasa bodoh,terasa lambat pick up ttbe,xpandai nk bahagikan mane keutamaan,xpandai segalanya but I try step by step to become a perfect person by the rest of my lifetime after this..arigato gozaimasu..
drpd seorang junior yg bergelar adik

>>>saya bukanlah seorang pendebat yg pandai berkata,saya juga bukanlah seorang pujangga yg pandai berkata puitis, saya bukanlah seorang yg cendekiawan yg mampu merancang segala,namun saya hanyalah insan biasa yg cuba akan belajar setiap masa..hopefully,saya akan menjadi org yg practised and organized satu hari nanti..mungkin saya xdapat nk tunjukkan kemampuan saya sekarang, tp mungkin juga satu hari nanti..no one knows..<<<

1 comment: