*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Monday, August 23, 2010

Cikgu? Kawan? Die?

Masa : 10.20pm
Tarikh : 23 Ogos 2010
Tempat : bilik

erm..xtaw knp tetiba sedih..PSM??bukan..Transform??bukan..SRM??bukan..kengkawan??erm,pon bukan..sedih memikirkan apa yg bakal jadi masa hadapan..

Baru je berjumpa someone td..menghadiahkan something..huhu..menghabiskan masa sekejap utk memyelesaikan masalah yg aku hadapi sejak menjak ni..masalah ape??ahaha..ntah r..kerjaya??xtaw r,terfikir nk keje dan peluang terdekat skrg adlh cikgu mrsm..erm..adakah cecita aku yg selama ni aku ukirkan akan terhenti dengan setakat aku menjadi seorang guru sahaja??sudah tentu kalau aku teruskan niat nk jd cikgu ni,aku akan terikat..peluang nk sambung master or direct phd(hanyalah angan2 shj) akan tinggal begitu shj..kemungkinan dlm 5 thn lg,kengkawan dah ade yg jd seorang pensyarah sedangkan aku hanyalah seorang cikgu mrsm..

bukan nk burukkan seorang cikgu,tp rasanya dgn kemampuan yg ada, aku mungkin mampu melangkah lebih dari itu..erm..masih ade masa nk berfikir..erm..die pon nk cuba dapat lbih dr aku..tp ape lbihnya aku??skdr cgpa yg xseberapa??kata2nya terngiang2.."aku xnklah hadiahkan ko keropok lekor tganu je 1 hari nanti,aku akan dapatkan lbih tuk ko,papehal,aku mst cube lbih dr ko"..erm..

Adakah sebenarnya hati ni untuk dy??semoga tuhan mudahkan urusan kami jika ini yg terbaik utkku..ap yg terjadi pada masa hadapan,aku akn cube terima,,biarpun dy utk org lain nnt..ya tuhan..aku xnk kusutkan diri dgn harapan seorg lelaki wat masa ni,biarlah sisa masa setahun terakhir ni aku akan cuba mencipta kejayaan utk masa depanku juga..erm..

pas meeting endau, terus g ktdi..masuk bilik Leha yg kebetulan ade Naza, Leha, Limah, syue n yam..masuk2 je,aku pon berkata.."korg kne tlng aku yg sedang menghadapi masalah ni,cane kalau aku nk jd cikgu mrsm??"..ahaha..cam kes besar je..tp itulah mereka..kawan semasa aku mrsm lg n aku xsegan nk luahkan pd mereka coz mereka yg lbih faham aku..tentangan hebat dr Naza n Leha aku terima..mereka berkata peluang aku cerah lbih dr seorg cikgu mrsm..(tp aku yakin ke??)..Naza dgn excitednya mencerikan situasi cikgu2 zaman skrg terutamanya cikgu mrsm..syue n limah n yam pon tentang..argh..sedikit sebanyak membuka minda aku utk berfikir coz mungkin aku xtaw realiti sebenar..Now,aku jelas dgn hala tujuku masa hadapan..so,in this meantime, aku kne bljr nk naikkan segalanya coz mungkin ape yg mereka kate betul..who knows..kalau ade rezki,InsyaALLAH..Thanks my frenz..luv u all so much..aku xkn lupekan janji aku kat korg nanti if betullah ape yg aku sangkekan dulu menjadi..

Huh..lari dari tajuk..wake up miza..tiada alasan skrg..Wish all your dream comes true..amin

No comments:

Post a Comment