*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Sunday, August 22, 2010

Nak jadi cikgu

Masa : 3.20 pg
tempat : Bilik
Tarikh : 23 Ogos 2010

Argh..aku xnk tdo..kalau tdo mst xbgn sahur..huhu..terpakse menahan mata ni..ahaha..terkilan sbenarnya, nk wat meeting pengurusan SRM,tp bape kerat je yg sanggup dtg..aduhai..semangat hilang sedikit demi sedikit..

Td buke ngn SRMers kt pinang,bese r,popular dgn nasi ayam penyet..seronok..SRM,tempat yg aku pernah berkongsi sedih gembira..erm..cakap pasal smlm, ujung mggu ni aku bertandang ke Bandar Penawar, Kota Tinggi..Punyalah susah nk g sana..tp da janji xnk susahkan makcik, g je r..xsangke nk g Bandar Penawar tu kne amik bas dr Taman Rusa UTM or Seri Putri Ke City square jb, then amik bas ke Kota tinggi, then amik bas ke bandar Penawar..mmg tough..Bas bndr penawar plak 2 jam sekali..dgn bantuan Naza (salah seorang classmate mase form 5 kat MRSM dulu),aku berjaya gak g sana..thanks so much to Naza yg sanggup anta aku ke City Square dgn menaiki motor barunya..Naza nk anta sampai kota,tp aku xnk..kan nk berdikari..huhu..hujung minggu yg penuh adventure..

Akhirnya aku dapat g pantai Desaru..ahaha..terasa kerdil diri ini..setelah sekian lame x g pantai ni,akhirnya dapat g ngn my cousin mase kat Bandar Penawar..ptg2 rancang nk g bazaar je,pastu Nurul pon ajak g pantai..dgn xpakai helmetnya,aku pon merempit r kesana..ahaha..nice beach..

Ape point pg ni ek??ahaha..need someone to advise me rite now..huhu..Knp??erm..

Td bukak email,kaunselor mase kat MRSM dlu ade bg msg..die kate skrg ni mara tgh bukak offer utk jd pendidik MRSM aka cikgu MRSM..sebenarnya iklan ni yg aku tggu2..erm..xnk gelojoh..tp aku nk..someone pliz advice me..erm..betulke aku nk jd cikgu???tp 2 r yg pernah aku cecitakan dulu..tp teringat cabaran sir hanatta(cikgu add math form 5),,die kate "saya nk cabar kamu lbih dr saya,bukan setakat cikgu sahaja"..adoi..telah aku canangkan pd cecikgu dulu yg aku nk jd seorg cikgu sebenarnya sampai cikgu homeroom pon plik..siap cakap lg,kalau org dulu lainlah,depan mate mmg nampak cikgu je..erm

Adakah aku berada dilandasan yg betul..someone pliz advice me..gelojoh ke aku??tp cara ni r yg kaunselor ktorg wat dulu,apply mase final year..erm..tetiba terfikir gak,cane kalau tetiba ade peluang lain,mungkin lebih baik dr seorang cikgu..erm..entahlah..ade ke ek peluang??cane plak dgn cecita yg telah aku cipta skrg??once masuk UTM,telah mereka 1 cecita iaitu PM DR NOR HAMIZAH utk menaikkan semngat aku,tp ntah..terasa cam cecita ni akan dtg je(perasan je lbih,xde usaha pon)..erm..aduh..ape yg aku nk sebenarnya??aku xtau..

Mak cakap sambung je,org2 lain pon cakap sambung je..tp cakap je senang kan..erm..aku plak??erm..hati kate keje miza,hati 1 lg kate sambung miza..oh my god..ahaha..ntah pape je nk kusut2 mlm ni..tp 2 r..kne fikirkan sebelum due date ni..ahaha..

erm..berfikir selagi boleh..aku bukan bebudak lg..semoga aku dapat jawapan nanti..=)

No comments:

Post a Comment