*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Friday, August 13, 2010

Miss The Memorable Moment In Japan

Masa : 4.00 pg
Tarikh : 14 Ogos 2010
Tempat : bilik

Mood hari ni hepi..br pas study Inferential Statistik..x abis pon lg stdy..tp at least aku starting ade semangat nk blaja n xsangke boleh fokus..

Actually, sedang memikirkan tentang Jepun..ahaha..ape r Miza ni..xabis2 dgn Jepun..abis program pon masih pk Jepun ke??adoi..ahaha..ttbe terasa sangat Miss the time when I m in Japan..walaupun 1 jangka masa yang singkat, tp really enjoy..

Transform '10..program SRM yang aku rancang akhir tahun lepas n finally kami sampai juga ke sana seramai 13 orang..sesungguhnya, handle Jepun banyak mengajar aku dan sesungguhnya Pengalaman adalah guru terbaik dalam hidup..terasa sangat puas coz program ni aku fully handle n arrange, aku sendiri yg contact pihak jepun n semuanya kne buat sendiri coz kami daripada kelab yg independent,,bukan bawah fakulti..

seminggu di Jepun mengajar aku banyak perkara, bermulalah daripada budaya,punctuality, kebersihan n banyak lg..ingat lg, 1st day program, aku lambat datang dalam 5 minit,tp topik aku lewat menjadi topik utama yg diperkatakan oleh Mr Takeshima.argh..ape yg menarik kat Jepun ialah mostly semua akan berbasikal,x kisah r org 2 berpangkat dgn memakai kot yg smart or org biasa yg nk g ke pasar..sume xde beza..sebab 2 r most them kelihatan slim..

Keluarga angkat plak dapat yg sangat baik n most of the time yg kami habiskan bersama adalah memorable moment..xterkate,bandar yg cantik,persekitaran yg bersih dan kesopanan orang Jepun 2 sendiri..malas nk upload gambar kat blog ni coz most gambar dah upload kat facebook..sila buka Memorable Experience in Japan 1 dan Memorable Experience in Japan 2..

Saya akan ke Jepun semula..Dalam masa yang sama, sangat teringin nk g Jepun 4 da next time tp xtaw r bile ek..merencanakan sesuatu..dalam hati sangat berkobar2 nk blaja bebetul n kalau ade rezki nk sambung blaja kat sane..mungkin pada akan datang pengalamman yg lain,mungkin best and mungkin gak kurang best tp apa yg penting ialah sebab Jepun tu sendiri..Jepun adalah steeping stone utk blaja bersungguh2 skrg..ahaha..kita hanya merancang, Tuhan jua yg tahu segalanya but I do try myself..nk jumpe balik keluarga angkat kat sane..argh..

I just entering 20..4 sure with new mission..tp bese r,mission hanyalah mission..I do try myself..apa yg telah aku cita2kan xkn aku sesiakan..yeah..selamat berpuasa semua..

No comments:

Post a Comment