*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Saturday, July 17, 2010

~Nk lari jauh~

Tarikh : 18 Julai 2010
Masa : 1.00 pg
Tempat : K14-215

Air mata setitik demi setitik keluar..tidak tahu kerana apa ia keluar..hambar..nothing..aku xmampu nk face semua ni..dunia ini terasa kosong..

Semakin hari semakin tidak mengerti..semua org nk dimarah..mood not feeling very well..apakah semua ni??sampai 1 tahap dan beberapa kali aku buat,tika aku melintasi jalan,aku pejamkan mata dan terus melintas dengan harapan aku redhakan apa yg terjadi pada diri ini selepas itu..sesungguhnya aku seorg yg penakut..

Stress!! perkataan ini sahaja yg mampu aku keluarkan..sedih!! cukuplah aku sangat bersemangat selama setahun ni, berkorban apa yg org xkn nampak, merancang yg terbaik utk semua selama setahun lamanya,tp kini??aku masih perlu memikirkannya lg..tatkala semua org sedang bermuhasabah diri,aku tidak..dalam fikiran ini aku sedih..knp tidak semangat semua datang setahun lalu??knp tatkala aku down time semua bersemangat??sesungguhnya aku tidak bersemangat dikala ini..duit cukup??tidak??duit aku sndiri pon same..cukuplah aku korban n bg peluang org lain utk stdy tatkala mereka sedang final year wlupun aku n beberapa yg kne berkorban tp skrg aku pula nk masa utk aku..masa utk naikkan CPA aku setelah sem 4 jatuh teruk..cukuplah utk aku nk lupekan semua pahit yg dah aku rase..cukuplah utk semua ni..aku nk 4flat aku balik,nk dean list balik,nk semua ni balik tp knp aku masih perlu memikirkan utk semua ni lg..betapa peritnya..

jika diberi peluang,aku yg nk tarik diri dr semua ni..biarlah org nk kate disaat2 aku down,biarlah kerana mereka xkn rase ape yg aku rase selama setahun lamanya..knp semua ni xjd??sedih di kala ini..aku benci semua..knp perasaan ni perlu ada?? rasa hambar nk conduct meeting,nk bercakap..biarlah mereka menilai dan membuat keputusan ape yg terbaik kerana tanpa aku sebagai pengarah sekalipun,mereka mampu..apa function aku??nothing..aku nk lari...ya tuhan..

Bukan ni yg aku mahukan..sedih..terasa diri ni banyak bg peluang pd org, masih bg peluang pada insan2 walaupun mereka xmampu kerana aku nk gembira bersama..walaupun ada insan yg pernah memalukan diri ini,walaupun ada insan2 yg pernah buat aku benci srm pd suatu masa,tp demi jepun,,aku kuatkan..utk semua..sedih..;'(

Mata ni bengkak..Mak cakap : "kaklong,kalau bole lepas jepun blaja bebetul k..jd contoh yg terbaik utk semua"..emm..saya x mampu mak..bende yg same sy perlu fk..nk muntah lg utk semua ni..

Aku perlu kekuatan..yg pasti,aku x gembira walupun aku yg merancang semua..xpelah..redha..

1 comment:

  1. salam miza...
    dun giv up sis...miza da byk lalui suka duka nye kan..stiap yg pahit pasti ada manisnya...Allah menguji seseorg mengikut kemmpuannya...njoy it, jgn cedey2!!akak bukanlah org yg terpilih utk mengikuti jepun, sesungguhnya Allah maha adil dalam merancang...gud luck esok k..akak doakan smoga sumenye berjalan dgn lancar...

    ReplyDelete