*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Saturday, July 10, 2010

Hard To Say~

Masa: 2.30 pg
Tarikh : 11 Julai 2010
Tempat : ruang tengah rumah

It's hard to say..dunno how to say..really hard..

Skrg masa utk diri dan berada dirumah..sok pg akan ke UTM dengan kesemua barang2 yg berada dirumah..Start esok, saya akan menjadi seorang student Final year, Bachelor in Science (Mathematics),minor in statistics..Apakah perasaan ketika ini?? huh..hard to say~

10 days more to go..to go where??dunno..sampaikah aku??erm..detik 21 Julai nt delegasi transform' 10 akan ke Jepun..1 tempat yg pernah diidamkan dulu n work hard 4 it..hard ke??dunno.. persiapan??hard to say..xnk lah pergi kali ni just take 4 granted..erm..

Terasa diri ini gagal..gagal untuk menjadi seorang pemimpin..knp aku pk cam2??entahlah,,terasa diri ni gagal..erm..teringat pada khamis malam lepas,nk sangat main buai kat kolej perdana coz tempat ni selalu limah bawak time aku dirundang kesedihan..mst akan g ngn limah,tp malam 2??sakur terpakse teman diri ni..

Miza : abg sakur,Miza rase miza dah gagal..
Sakur : knp kamu rase cam2??cane bole taw diri dah gagal??
Miza : ntah,terasa diri ni dah gagal..xpandai nk organise sesuatu dgn baik..
Sakur : ape yg menyebabkan miza rase miza dah gagal??
Miza : ntah..program kali ni cam x proper je..cam x smooth..
Sakur : Smooth??kalau program tu smooth,kire berjaye lah ae??
Miza : a'ah..miza skrg bukan miza yg dulu..miza skrg penakut,,miza skrg dah gagal..
Sakur : miza dulu cane??seorang yg ego,kerek,xblaja dr pengalaman??
Miza : erm..

Terasa sempit pemikiran aku tatkala ini..adakah kegagalan sesuatu perkara bermakna aku telah gagal??tp 4 this time, I give up..bile fikirkan balik, betul ape die cakap.. Pengalaman mengajar..mungkin selama ni ape yg pernah aku usahakan tidak mendatangkan masalah sebegini..blaja pun ok je..sume perkara ok tp kini??adakah aku telah gagal???

3 sem berturut-turut aku mampu mengekalkan pointer 3.9 above tp sem 4 ni??hard to say..pointer jatuh teruk..kerana ape??hard to say..mampukah aku bangkit kembali?? semangat blaja aku xpernah jatuh sebegini..sampai pd tahap ni,pernah aku berkata pd diri,kalau aku xdapat dean list lg pon aku x kisah..oh Miza..ni ke yg kamu nk capai sebenarnya bile masuk utm..dulu semangat sentiasa berkobar-kobar kononnya nk dapatkan 4flat setiap sem n nk grad ngn 1st class degree..mane semua semangat ni?? erm..sedih memikirkan diri tatkala ni..

masuknya sem baru (sem 5) bermakne semangat kne baru..tp aku?? Final year seyh tp camni ke?? jangan mimpilah nk ajak semua family,sedara mare,kawan2 nk soh datang konvo kamu nanti..wat malu je..PSM kamu cane??ade carik bahan yg Dr Arifah cadangkan??xde pon kan..padan muke..2 r..erm..xnk masuk sem ni tp xkn boleh lari dari kenyataan..kne face semua ni..

erm..kepala fikirkan 1 word..Jepun..ye..ntah r..hard to say..apapun,,10 days more kne wat yg terbaik..mak kate " lepas jepun akak kne tumpukan pelajaran..dapatkan 4 flat k"..erm..ntah r..try selagi termampu..even da abis program ni nanti,,aku masih ade tanggungjawab as Timb presiden Pengurusan SRM..xkn abaikan utk kali ni..

Boakan kami dimudahkan segalanya k..amin..semoga semangat aku utk buat sesuatu akan datang kembali..amin..

No comments:

Post a Comment