*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Monday, May 10, 2010

Japan oh Japan

Masa: 3.50 pg
Tarikh: 11 Mei 2010
Tempat: Ruang tengah rumah
Mood: Speechless

Adoi Miza..apasal xtdo lg nih?? erm..entah r..bingung sebenarnya..ntah r..Tatkala ni, ape yg aku buat??ahaha..ntah pape..baru lepas bg email kat Presiden MSAJ, timbalan Pres MSAJ, reservation utk Malaysian Students' House, bukak laman web MSAJ n teruja..setelah sekian lama carik web ni,akhirnya dapat gak..http://msaj.net/mainwp/

Tatkala ni, parasaan bercampur.. Sebenarnya, stay malam ni sebab Jepun..yeah, da only kerana Jepun..knp??risaukan pasal Jepun sampai xleh tdo mlm..knp??sebab programku nk dekat dah,21 julai ni je miza tp preparation??adoi..xtaw nk ngadu kat sape..xde sape akan faham tatkala ni, n aku??sentiase menjadi pemikir segala masalah..huh!!!

ntah r..speechless rasenya..xterkate speechless..nk ckp bbyk,nt ape kate org..hanya sekadar pengarah program??huh..tatkala ni aku bingung..adoi..ngadu kat kwn2 sume bz..xtaw r..terasa cam ramai sangat kawan tp tatkala ni,aku rase sgt meaningless..mane sume janji??mane sagala janji insan2 yg telah berazam utk susah sesame n senang sesame..terasa cam diri ni lost hope..huh..azam bukan main,utk smpai ke Jepun..

Japan,
Land of the Rising Sun.
The heaven of Manga, Anime and
State-of-the-art technologies.

Tp??sume cam mengharap keje org lain..penajaan??jangan r cte..erm..aktiviti??ok fine..aku dah siapkan segala keje,aktiviti kat jepun..tp bg keje kat AJK pon,ade yg tanya or nk wat pape..cammon r miza,ni dah bulan 5..at last,aku yg wat sendiri pasal aktiviti,carik sendiri..mane insan lain??LI, cuti, keje..aku??menjadi seorg pemikir yg xreti dok diam..Aktiviti kat Osaka setel..kat Tokyo??minta org lain wat pon cam xde hasil..mengharap je,cube usaha..dah agihkan tugas..at last??keje aku..adoi..aku gak yg wat segala aktiviti kat Tokyo nampaknya..hurmm

Huh!!xkn ade sape faham aku tatkala ni..risau sorg2..habiskan mase sorg2..ok..jujur aku katekan,aku sanggup korbankan mase,tenaga n even cpa aku sem ni..aku sanggup..pena xdtg kuiz sebab jepun,selalu xstdy sebab jepun,xpena fokus stdy sem ni..meaningless miza kalau xde org pon akan nampak ape usaha..aku redha kalau sem ni aku jatuh teruk,even xdapat dean list sekalipon sebab aku yg snggup terima cabaran ni..

Erm..ntah..tp dlm diam,aku masih sygkan mereka..biarlah aku yg kne berkorban sekalipon coz aku sangat berharap kami akan tiba juga di negara matahari terbit ini nanti..actually, dlm aku handle program ni, aku banyak blaja pasal jepun,banyak taw pasal jepun,dpt jumpa ngn org jepun,dapat taw cara berkomunikasi ngn org jepun n dlm mase yg same, aku sygkan jepun n program aku ni..dan ketika ini gak,perasaan utk sampai ke jepun sangat memuncak n walau apepon, aku berharap aku akan ke sana gak..My aim,nak naik gunung fuji,nk sentuh sendiri bunga sakura,nk rasai salji kat sane..erm..ntah r..berjanji dalam diri sendiri,, aku nk sambung blaja kat jepun n kalau boleh nk stay kat sane1-2 tahun..aku akn cuba tawan misiku ini..

Neway,selagi ada kudrat,,aku akn terus berusaha utk mereka n program ni..semoga semuanya berjalan lancar nanti..amin..sempat download gambar view dr gunung Fuji dr facebook sape nath..

No comments:

Post a Comment