*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Saturday, May 8, 2010

Explorasi Gunung Senyum aka Enjoy

masa: 10.30 mlm
Tarikh: 7 mei 2010
Tempat: dibilikku di rumah
Mood: keliru

Salam..Terasa sangat lame x update blog ni coz sangat bz n lupe plak ade blog sndiri..Tatkala ni,,kami UTM telahpun bercuti hampir 3 minggu lamenye..erm,,tp aku??sntiase bz n sesak nafas memikirkan program2 akan dtg lg2 program Jepun ni..aduhai..

Ok..terasa nk tulis tentang salah 1 program SRM yg baru je selesai kami jalani iaitu Explorasi Gunung Senyum..Ahaha..program kami ni berlangsung dari 26 April-30 April 2010 aka 5 hari..ahaha..yg best er,,program kali ni kami pergi dengan menaiki kreta api..ahaha..ade hikmah xdapat bas utk program ni..wah..1st time naik kreta api..ahaha..hr 1st just pasang khemah,masak n ice breaking..



Hari kedua n ke-4 diteruskan dgn aktiviti menggua..sekitar 9-10 gua kami masuk..antara gua yg aku masih ingat ialah gua silat, gua straw, gua jebak puyuh, gua kolam 7, gua mayat, makam tok long, n bermacam2 gua lg sampai aku xteringat namanya..ahaha..setiap gua ade cerita tersendiri n aku sangat teruja menghayati keindahan alam ciptaan tuhan disetiap gua2 itu..



Hari ke-3 adelah hari pendakian..Sape kate kalau naik Gunung Senyum akan sentiase tersenyum..bg aku,,Gunung ni antara gunung yg taff n sukar..pergh..nak naik sampai puncak kne menempuh halangfan berbatu..bygkanlah, nak naik gunung senyum yg tingginya 80 darjah kecerunan..silap sikit,,mmg habis r..adoi..banyak berpaut pd batu je..erm..naik gunung ni,,xtaw r knp mood aku xbaik..tp sangat teruja melihat panorama dr puncak..gambar2 bawah ni antara yg sempat diupload ketike pendakian..bile sampai puncak terasa lega sgt..kudrat nk naik??hanya tuhan sj yg tahu









Ahaha..xdak idea nk cte pnjg2..tp mmg best r..xtaerkate..ape lg,,kebiasaan srm utk mengisi masa lapang adelah bermain kad..ahaha..dunno..rase syg SRM very much..





okies..byk upload ni..terasa mau tidur..doakan next program kami..Rakan Muda Wawasan Desa di kluang n Kota Tinggi..Salam

No comments:

Post a Comment