*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Sunday, February 7, 2010

Mengimbau Kenangan Silam

Tarikh:9 Feb 2010
Masa:12.25 thari
Tempat:Bilikku(217/K15)
Mood:Tersangat hepi

Alhamdulillah,aku masih deberi kesempatan untuk menulis lagi dalam blogku ini..Nak tulis,tapi ade je,tertdo r,terbanyak keje r..wakaka..Tatkala aku menulis blog ini,aku rase sangat hepi n excited..Tuhan masih memberi peluang kepadaku untuk merasai nikmat kegembiraan setelah aku menghabiskan masaku dengan kesedihan sebelum ini..Alhamdulillah..Nikmat yang tidak terkata..Sekarang ni,semuanya aku serahkan pada takdir..

Terase sangat excited ble tahu adik perempuanku dapat meneruskan pelajarannya di MRSM Pontian..Alhamdulillah..Sengaje aku xnk dy masuk MRSM Batu Pahat,almakulumlah,biarlah dy merasai suasana n pengalaman baru di tempat lain..Kalau same,nanti banyaklah pula crte dan gosip dari cikgu2ku..wakaka..tp bagus gak,adikku akn being my super junior..wakaka..thanks again Nur Azlin..Thanks dapat penuhi impian kaklong..

Dalam masa yang sama,kami sekeluarga ni seboklah menguruskan segala keperluan Nur..maklumlah,baru2 nak masuk asrama katekan..xnk r nur macam kaklongnya dulu,sebulan baru reda nangis..wakaka..Crte psal adik yang nak masuk mrsm ni,tetibe teringatlah kenangan silam semasa aku di MRSM dulu..aduhai,sejenak aku mengimbau kenangan silam,kenangan aku bersama kawan2,bersama cikgu2,bersama junior2 yang aku rapat dahulu n x lupe bersama sidia yg pernah dicintai..ahaha..5 BEGONIA??Kelas semasa tingkatan 5..kelas yang penuh dengan warna warni keceriaan..kelas yang penuh dengan cerita diantara penghuninya..Ahaha..Sejenak juga mengingatiku kepada 4 jejaka super genius kelas..Kalau dalam kelas ade 4 org dapat A,huh,xpayah nk agak,4 insan ni r yang akan berebut takhta..ahaha..aku??hanyalah insan biasa..hehe..Siapa lg kalau bukan JAWE,AFIQ,ADLI & ADLIL..ahaha..alhamdulillah,semua 4 insan ni bakal melanjutkan pelajaran ke overseas..Adlil sudah pon fly, yg lagi 3,masih dalam foundation in engineering n medic..Wajah kegembiraanku jelas nyata..walaupon aku x ke overseas,tp masih ade kawan2 yg akan ke overseas..ahaha



Inilah wajah2 penghuni 5 BEGONIA..Ahaha..Alhamdulillah,semua sedang meneruskan pelajaran di IPTA..kebanyakan kami sekarang di UTM..Leha n naza(FKKKSA),Shark(FKA),Aku n kakashi(FS)..ahaha..hopefully kita semua dapat berjumpa dan berkumpul lagi di tempat sekecil bilik darjah ini..xlupe juga pada homeroom kesayangan, BERLIAN di bawah naungan seseorang yang kami kenal sebagai ayah iaitu En Ayob bin paiman..huhu..terase sangat rindu akan semua ini..



Ahaha..sejenak mengimbau kenangan silam,rasanya xterluah untuk diceritakan semua..biasalah,setiap orng ade pengalaman masing2 dan pengalaman inilah yang menjadi guru utama dalam kehidupan..wakaka..Aku rindu saat2 indah sebagai seorang pelajar,namun,apakan dayaku..kita hanya mampu merancang..Sekarang ni,MRSM BP semua dah bertukar pucuk pimpinan..pengetua semua dah tukar..MRSM berwajah baru,makin sarat dengan pembangunan yang dahulunya adalah sebuah MRSM yang masih dipenuhi dengan kelapa sawai dan tanah gersang..Apa2pun,terima kasih kepada semua..Kini,aku masih juga bergelar seorang mahasiswa yang menuntut di UTM dibawah nanungan dan tajaan yang sama iaitu MARA..wakaka..

Tersedar dari lamunan,ahaha,aku perlu ke kelas nampaknya..malam ni ade test yang membosankan..aduhai..ahaha..kepalaku sarat dgn macam2 perkara terutamanya programku yang bakal berlangsung x lama lagi..Tetapi,masih ade masa lagi utk mengelamun..aduhai..Ups,terlebih kate..semoga miza jadi student rajin..ahaha..wasalam..

1 comment: