*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Sunday, February 14, 2010

Aku sebagai waiter!!

Masa:12.55pg
Hari:Isnin pagi
Tempat:Rumahku
Mood:xtergambar ceria..=)

Yahoo!!Aku di rumah..wakaka..xtaw knp balik ni terase excited plak..mebi banyak kot agenda menarik menanti pada waktu cuti kali ni..tersangat banyak kot..ahaha..xpe r..cakap pasal balik ni,aku dapat satu pengalaman baru sebelum balik..ahaha,,sempat plak kn aku kerja..memule cam xnk kerja,tp atas pelawaan epul n teknik penceritaannya yang menarik,maka hatiku terdetik untuk mengikutnya kerja..wakaka..

Perancangan aku akan sampai kerumah pada jumaaat petang,tp demi kerja,aku terpaksa balik sabtu malam..ahaha,xjauh beza pon..mmle,kami berlima,aku,raje,kak ezza,epul n afif..saat2 akhir kak ezza n raje x jadi nak g..cis..tinggallah kami bertiga,aku,epul n afif..sabtu pagi afif menjemputku di blok memandangkan epul lambat bangun..ade je mamat ni..ahaha,kami meneruskan perjalanan ke destinasi yang dituju..Sangkaanku,apabila sampai aku akn berada di hotel 5 bintang menikmati pemandangan sekeliling yang sangat cantik,,rupa2nya,aku barada di tapak sebuah kem yang masih kosong bertemankan pemandangan tanah lapang yang kosong..tergelak epul n afif mendebgar keluhanku..aduhai..

Xpelah..saatnya aku bersiap untik menjadi salah seorang pekerja MEGA BRIDAL..Aku sanagt terkejut melihat 2 orang pekerja tetap MEGA BRIDAL yang lain..Dalam hatiku berkata,eh,ni laki ke perempuan..rupa,suara n bentuk tangan yang kasar menyerupai lelaki tetapi pakaian,cara jalan dan make up yang tebal menyerupai perempuan..aku n afif nek tergelak je..AHAHA8x..mereka menggelarkan diri mereka sebagai Jeslina n Farisya..wakaka..ape2lah..ish,ade je kan ragam manusia ni..menteri pertahanan sampai sekitar pukul 10..kami sebagai pekerja ni sibuklah dengan tugas masing2..memula agak kekok,tapi lame2 ok r..seronok on ade gak r..bese r,kerje ni x susah sangat,just sebagai pelayan n serve makanan..tp tgk keadaan yang riuh menjadikan kami ni xtentu hala..ahaha..apabila selesai majlis,kami semua sauk r makanan yang tinggal..ahaha..tp,aku masih terfikir peristiwa yang menggelikan dilakukan oleh Jeslina..erm,biarlah kami je yg taw..nanti merosakkan plak nama baik MEGA BRIDAL..

Setelah tamat bertugas di tapak kem,kami terus ke majlis perkahwinwn n meneruskan tugas di sana..maknanya,aku bekerja dalam 2 majlis yang berlainan..sebelum 2,aku mengikut kan fairus kebahagian andaman..Kat sana,aku khusyuk melihat Farisya(bukn nama sebenar)solekkan salah seorang customer..ahaha..setibanya di majlis perkahwinan,tugas kami banyak,,membersihkan segala pinggan mangkuk bagi tetamu yang siap makan,tuangkan air dalam cawan,bersihkan meja n pinggan mangkuk n bermacam kerja lagi..Saat2 pukul 2 lbh apabila pengantin sampai,pada waktu inilah keadaan sangat kelam kabut..dengan pinggan cawan yang x cukup,dengan air yang kehabisan,dengan tempat duduk yang xculup n dengan suasana yang menyesakkan dan ramai..HUH!!!!!!!kalaulah dihitung perjalanan kaki ni,rasenya dah boleh sampai ke batu pahat kalau berjalan kaki dari JB ke BP..sangat dahsyat..

setelah selesai majlis,kami membuka segala serting,kerusi meje n khemah..kaki dah sangat sakit..giler..kerja non stop!!huh,terus pergi ke rumah tuan kami ni..pada ketika itu,dah malam..kami bertiga merungut sesama sendiri..kalau dah malam sangat,bila nak balik batu pahat ni??aduhai..Dengan xmalunya,epul mintak izin kpd kak lin utk pulang sebab tiket epul pukul 10(epul tipu sunat)..ahaha..ape lg,balik utm terus kemas barang,amik mike n segera tinggalkan utm..ahaha..

Kami berempat teruslah pulang ke batu pahat dengan menaiki kereta..Samapi kat parit raja,epul,afif n mike kelaparan..teruk tol mreka,dah melantak banyak pon lapar lg..aduhai,kol ayah,ayah cakap makanan xde kat uma..baru nak jemput mereka makan..at last,makan r kami kat restoren 25 jam sekitar parit raje..kemudian terus anta mike balik..sepanjang perjalanan,seronok dapat tgk bunga api,,ingatkan nak singgah dataran batu pahat,tp dah malam sangat plak..aduhai..kemudian perjalanan diteruskan ke rumahku..Sampai r ke rumah dalam kul 12 lbh..huhu..kepenatan seharian bekerja..tp seronok dapat kerje..maklumlah,,pengalaman kerja yang aku ade xsame ngn ape yg aku dapat sabtu lepas,,kerja kedai makan oernah r,tp cuma 5 jam je penat..pas2??enjoy..ahaha..pasni kalau ade event lg,mungkin aku akn ikut epul n afif bekerja..lupe nk cakap,sehari bekerja,dapat r RM50..banyak gak kan..keje 2 hari,RM100 seminggu..boleh r baya broadband tetiap bulan..wakaka..Puas sangat..

wasalam

No comments:

Post a Comment