*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Tuesday, April 5, 2011

XPDC Gunung Liang

1 hb april hingga 3 April, sekali lg aku melibatkan diri dlm aktiviti lasak ni..haha..almaklum r, da nk abis degree..hehe..seperti biase, kali ni join SRM tercinta..

Gunung Liang.. terletak di Tanjung Malim, Perak.. Ketinggian 6, 343 kali dan merupakan gunung ke 23 tertinggi di Malaysia..gunung liang merupakan gunung ke 8 aku..huhu..xde r hebat pon sebab ramai lg kaki2 gunung yg lbih hebat..xpdc kali ni disertai 22 dr UTM skudai, 11 laki n 11 pompuan.. ok..

Bertolak jam 10++ malam 1 april..berbekalkan haversack huda, sleeping bed yam, kasut getah huda..g gak r xpdc kali ni..haha..ntah pape meminjam brg org.. perjalanan amik mase dlm 6 jam n dlm 5++ pg, sampai r kat lokasi pendakian, tp kat base camp je r.. hehe.. ktorg mule mendaki dlm 9 pg utk naik ke liang ni.

.Sebelum pendakian..hepi semacam je

Makan tengahari kat Kem Lubuk Hantu dlm jam 11 lbih selepas pendakian..trek mula dengan santai n hepi sekali naik..air terjun sgt tip top,, terbaik r.. then, kami teruskan perjalanan mendaki ke kem seven eleven utk bermlm di situ..

pergh..mmg terbaik r punya trek..xsangke..ade gak trek canak xhenti2 ni..xpena2 nk emo naik gunubg, kat liang ni r ku emo..mmg superb..gunung yg mencanak xhenti2..nk menyumpah je rasenye..huhu..tp aku kuat, xnk r tunjukkan aku mental down, sebab aku bawak limah..aku kne support dy..huhu.. nk x nk, naik gak.. n sampai 1 ketika, aku dah bole cope ngn suasane, n xde r penat sgt.. dan ketika itu, aku boleh menjadi penghibur semula..haha..

nk hampir mlm dah..kehujanan

Sampai kem seven eleven dalam 5 ptg..lame kan??haha..sesampainye kat situ, ujan dengan lebat sekali..kali bermandikan ujan..tp mmg best r mandi ujan..sejuk plak 2..haha..then, wat akt bese, mandi, masak..hehe.. mlm main uno ngn bicara hati ke hati..haha..

Keesokannye, mulakan pendakian dlm jam 8 lbih..naik ke puncak liang amik mase dlm 2 jam..n akhirnya,, puncak liang ku tawan jua..

puncak liang ku tawan jua..

bersama team srm yg lain

pandang ape 2??

Puncak liang ade 2, liang west and liang east..kre dapat tawan 2 puncak r ni..hehe.. then, kami meneruskan perjalanan turun gunung n sampai r bawah..kami sampai kat kem lubuk hantu dlm jam 4 ptg.. kuar dr situ dlm jam 7 suku..amik mase 2 jam..huhu..dapar gak treking malam..haha..

Bas utm da sampai dlm 9 lbih..n kami bertolak pulang dlm 11 lbih.. sesungguhnya, gunung liang memberikan pengalaman baru buat aku..hehe..sakit badan masih tersa hingga kini..selagi masa muda, biarlah aktiviti ni menjadi hobi ku..=)



No comments:

Post a Comment