*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Friday, April 8, 2011

Dunno Which Way to go..

Life is complicated??
Hari ni 8 April 2011..ini bermakne, tinggal lg sebulan lebih aku akan menamatkan degree aku.. dimanakah aku nanti?? masih 1st class kah?? or jatuh second class upper?? by the way, kita xtahu mase depan kita.. ade org yg sgt excellent tp at last kecundang.. ade org yg xmenonjol pd awalnya tp sentiasa inginkan perubahan kearah kejayaan.. tp aku?? menelan saat2 akhir ni dgn tidak bersemangat sekali..manakah hilangnya semangt ini???

xkn nk sia2kan saat2 akhir gtu je??erm..ntah r..ape yg kat fikiran pon xtaw r..nk keje?? keje ape cik miza?? umur masih muda, seawal 21, byk bende lg boleh kejar..erm.. by the way, rabu lepas, 30 Mac 2011.. ade ape 2?? pelajar tahun akhir dipanggil utk dgr taklimat post grad dr SPS..fakulti sains kat c17 je.. erm.. by the way, alhamdulillah..



My name tersenarai utk sambung Fast track PhD..erm..ape 2?? pas degree ni terus masuk program ni, 3 tahun..dlm umur 24 da bole pegang gelaran Dr Nor Hamizah yg aku nk dulu..erm..tp ni ke yg aku nk ek?? Perasaan bercampur..ramai r plak nk sambung master by course..aku?? xtaw3..atas pagar.. phd fast track ni x r semudah yg disangkekan.. bak kate Dr Robiah, kalau concentrate n fully folus pada mende ni pasti boleh..just kne disiplinkan diri n be independent..n most kate Dr, bese bdk Phd fast track ni sgt bgantung pd lecturer..bese r..mebi still dlm environment psm..huhu.. tp kalau nk jd lecturer, bak kate Dr, better master course..mase 2 kte br taw hala mane kita nak..

Aku nk jadi ape ek?? Lecturer?/ ye, pengajar..aku nk jadi tenaga pengajar..adehh..ntah r..who knows, pasni aku amik master n wat giler2 terbaik r dlm master..tp cam malas nk blaja lg..xnk blaja utk exam..aduh3..kalau r bole tgk mase depan, kan senang.. erm..

i love statistik n i love Dr arifah.. she is my idol dulu n kini.. Thanks Dr for guiding my PSM.. My psm make me a little bit independent..n i really love my psm..erm..jiwa kacau..aduhh..kalu r amik phd ni, da gtaw Dr Arifah n Dr bole nk amik aku.. huhu..tp suke gak pure math..ntah3..

someone please advice me.. dunno which way to go..yg pasti..aku akan sambung blaja..aku akn cube kejar cecita aku dulu, PM Dr Nor Hamizah..macam mane carenye?? aku pon xtaw..huhu..yg pasti ade 2 pilihan pasni, master by coursework n fast track phd..yg mane 1, still membuat perhitungan..

Semoga aku tabah mengharungi semua ni..aduhh, tgk stdy Calculus of Variation yg xmasuk2..grr..


1 comment:

  1. salam...
    who knows our future?? who knows you will still life tomorrow??.....~

    yang pasti fast track phd bukan ramai yang dpt offer camnie, hanya segelintar otak overdos pandai yang dapat =)

    Klu sambung master, pasti akan menyusul PHD??? skung PHD dah depan mata, tinggal nak digenggam.

    Kualiti seorang lecturer bukan pada bijak pandai dia, tp apa yang dia sampaikan kepada pelajar-pelajarnya.

    pada pendapat saya, ilmu yang tak disampaikan akan lupus dari otak menjadi rambut, tapi ilmu yang disampaikan akan melahirkan lebih ramai bijak pandai. =)

    Dalam hidup tiada perkara yang mudah. Wawasan dan misi telah ada, tapi tindakan tiada bererti angan2 kosong.

    Tiada istilah gagal bagi orang yang berjaya. Tiada istilah takut bagi orang yang berani.

    nota kaki:- semoga berjaya dan pilihlah jalan yang terbaik.

    ReplyDelete