*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Friday, June 25, 2010

Ceritanya Bermula~

Masa : 12.45 midnight
Tarikh : 26 jun 2010
Tempat : Rumahku..

Terasa lame x update blog..ahaha..erm,,xde idea nk bg tajuk ape utk entry ni..Just nk cerita peristiwa berlaku hari ni, smlm n semasa aku kat utm baru2 ni..

Sambil tangan menaip, mata sebelahku merujuk buku nihongo iaitu buku jepun yg xteralih pon muka suratnya..dari mule nk start mengkaji di page yg same iaitu page 3..ahaha..sebelum 2,,mlm ni perasaan terasa tenang..mebi pada saat ni aku berada kat rumah kot..maaf kpd insan2 yg masih meneruskan usaha menjana kewangan ke jepun iaitu syakur, izuan, sharul, sudin and syira..ahaha selamat bekerja..

Berbalik pada cerita tenang td..sebenarnya nk cakap yg td aku g uma nenek kat sebelah n masuk bilik mak ju tgk "Akademi Al-Quran"..terus balik rumah tgk channel yg same..Terasa hati ni tersentuh n xdisangka pada akhir siaran air mata setitik jatuh.. terasa tenang dan sayu.. Taksubku pada realiti tv "Mentor" pudar sedikit demi sedikit..mungkin kerana Shaq yang aku minati telah kecundang..ahaha..nth knp minat Shaq..Kalau kat srm, akan ku pastikan aku yg konker tv utk tgk Mentor setiap ahad..aduhai..tp Akedemi Al-Quran ni lain..terasa kerdil dalam diri,,hebatnya mereka..Bukan calang-calang org yg masuk..Teringat pada 1 ketika dulu, pernah menyimpan hasrat utk menjadi seorang pengajar Al-Quran,,yg mampu mengaji dgn baik..Erm,,teringat dulu,aku pernah memenangi pertandingan perujian Al-Quran peringkat daerah Batu Pahat dan dapat tempat ke 15 daripada hampir 800 org ketika 2..n mase tu juga, aku dapat anugerah tajuid terbaik..Sedih memikirkan diri ni,aku layak jadi pengajar n malangnya aku sendiri yg x amik advantage ni..Kini, sijil hanya tinggal sijil..Berdosanya aku..=(



Dan hari ni juga, aku kembali kesekolahku untuk ambil penyata keputusan adik,,maklumlah,ade hari terbuka sekolah..so,naik r motor untuk berjumpa cikgu sekaligus mengetahui perkembangan akademik adik bongsuku..View of sekolah Agama Seri Bahagia menjadi kenangan,,teringat zaman sekolah agama dulu, da r budak nakal..mane x cikgu kenal..







Biarlah semua ini menjadi kenangan terindah untukku..Cerita pasal minggu ni plak,,aku bersama-sama jawatankuasa Transform wat gerak kerja menjana kewangan untuk ke jepun..aduhai..Cian kami semua..hujan lebat sanggup diredahi..kne plak bersihkan rumah makcik cerewet..sume keje xkne..aduhai











Erm..aku kat uma skrg..terasa nk fikir untuk diri sendiri gak..Cakap pasal mase depan,,ptg td ayah bawak makan kat gerai pisang goreng..cam bese, aku akan amik cendawan..aduhai..yg pastinya,,kedai ni sangat murah..1 cendawan yg besar2 10sen je..aku amik seringgit je,tp dah penuh sepinggan besar..terasa kenyang coz makan 13 cendawan besar2..ade r sorg makcik ni tgk je aku makan..mungkin dia teruja tgk care aku mkn yg sangat bersemangat lalu die menegur,,

Mak cik :adik suke pisang ae?
Miza : xde r cik, saya minat cendawan je,,ayah yang banyak makan pisang..

lalu gerai tu kecoh dgn suara 2 keluarga..makcik tu cerita tntg keluarganya yg susah ketika dulu tp mampu membesarkan anak hingga berjaya..lalu aku terfikir,,cane kehidupan org2 dlu??erm..aku plak??erm..kat hp n desktop aku terpampar "PM DR NOR HAMIZAH", tp sebenarnya xbercita2 nk sampai tahap 2..terlalu tinggi utkku,tp ape yg cikgu pesan dulu, "Aim for the sky, Shoot for the star"..n ramai akan tertanya,,knp nk sampai PM je??knp x profesor..erm..biarlah org nk pk ape..kalau ade rezeki tuhan,,sampailah aku ke tahap profesor tu..



Ni r background laptop aku..wat sendiri 1 ketika dulu semasa semangat perjuangan berkobar-kobar..skrg???ahaha..Adoi..puas hati dapat menaip..aduh,,sok nk sambung blaja kereta yg tergendala jap..kne tdo..

No comments:

Post a Comment