*Saya bukanlah seorang pujangga yg bijak berbahasa, bukanlah seorang cendekiawan yg petah berbicara, bukan jua seorg ilmuan yg terlalu luas ilmunya..Blog simple, sekadar suka-suka utk coretan diri sendiri sahaja,mungkin juga umpama diari hidup ini*

Wednesday, November 3, 2010

~Genting Highland~

Baru dapat mengupdate blog ini..skrg berada dirumah,membawa hati yg lara..*sigh*

Jumaat(29 Oktober 2010)..aku bersama limah n dua org classmate limah(Damas n bun) ke genting..setelah 2 malam aku xtidur kerana siapkan psm, akhirnya aku dapat keluar gak dari sesak ini..ni semua gara-gara nk teman limah..kami bertolak sekitar jam 7 pagi..nasib baik aku ni jenis yg cepat masuk ngn sume org..so,xde masalah e nk bergaul dgn damas n bun..sampai kat kawasan genting sekitar jam 12 tengahari..

mulalah cari parking..kami beli tiket outdoor games..rm38 je..berbaloi r kot..permainan memula yg aku main, "space shot"..ape 2??ade menara tinggi..naik kat ,enara 2 n dilepaskan..memule pelik r..apasal r semua org nk menjerit..my turn plak..aku main bersama damas n bun je..limah takut nk main bende ni..duduklah kat permainan tu..pergh..bile sampai puncak tinggi,gayat n terasa menyesal..gilek r..permainan pling gempak..tobat xnk naik lg..xtaw nk wat expresi camne..gambar kat limah,later akan diupload..

2nd game,roller coaster..pon teraik gak..siap berpusing lg..ahaha..pling xleh tahan,damas jadi penakut..xsangke laki yg naik space shot pon bole jadi penakut pastu..pastu,damas xnk main pape dah..yg penting, hari ni best giler..berbaloi baloi..ahaha..ktorg main sampai kul 7 lamenye..pengalaman kat genting mmg xdapat dilupakan..da r sejuk..terasa cam berada kat uk..serius..mulut berasap..jakun r katekan..ahaha

ok..pastu ktorg teruskan perjalanan ke kl plak..si damas ni sibuk nk jalan kl memalam..oklah..aku,limah n bun tdo..tengah lena dibuai mimpi,kereta kami berhenti..jam sekitar 7 lebih waktu mgrib..damas kejut,,dy cakap nk tgk eksiden tak??ktorg dgn muke bgn tdo ni terus ke tempat kejadian..ya tuhan..gembira jadi sedih..tragedi depan mate..bus terbalik n melintang tengah jalan..kelihatan bdk2 sekitar sebaya adik laki aku berumur 17 tahun kat tepi2 longkang..huh..tangan berdarah..sempat tny sorg budak ni..knp ni dik..dy jawab brek xmakan..mmg diakui mase 2 ujan lebat kat kawasan nk turun dari genting..ade dalam 4-5 org mati tersepit..argh..xsuke tgk..knp damas ajak tgk..aku mmg trauma tgk2 gni..menangis..sedih..cian mereka.

teruskan perjalanan ke kl,,singgah kl tower n balik utm..apepon,,tragedi yg berada depan mata aku masih aku ingat sampai skrg..xdapat lupe..bak kate limah,ade lg kes yg macam tragedi bas delima..huh..tp sorotan dr peristiwa ni, banyaklah verita aku dgr..dipercayai pemandu bas tu xde sebarang lesen kenderaan..rombongan dari kedah,rombongan belia 4b..argh..tragis2..takziah utk keluarga mereka..sempat cari artikel berkaitan eksiden..
http://beritasemasa.com/7-maut-lagi-kemalangan-ngeri-bas-di-genting-highland

semoga peristiwa ni menjadi iktibar utk semua..anyway,enjoy our journey..

No comments:

Post a Comment